fbpx

Головна | Блог | Віртуальні приймальні: Як депутати Київради підтримують в ФБ свій імідж

Asper - аналіз віртуальних приймалень депутатів Київради
23 Липня 2018
Віртуальні приймальні: Як депутати Київради підтримують в ФБ свій імідж

Нещодавно ми аналізували особисті сторінки депутатів Київради. Адже це – обличчя персонального бренду, невід’ємної частини політичного PR.
Сьогодні ж ми промоніторили публічні профілі народних обранців Києва, аби з`ясувати, як Facebook політиків впливає на їх рівень популярності і активності.

Ігор Баленко

 

Аналіз офіційної сторінки Ігоря Баленко

 

Головні теми: Нехай Ігор Баленко пройшов до Київської міської ради від округу в Деснянському районі, він не зупиняється лише на “лівобережних” темах. В його дописах фігурують теми гарячого водопостачання, періодичні звіти за законотворчу діяльність на сесіях, традиційні  вітання зі святами. Також раз на 2 місяці політик звітує і про зустрічі з виборцями в своєму окрузі. Так як пан Ігор член постійної комісії з питань містобудування, архітектури і землекористування, то ще одна постійна тема його постів – відповідні рішення Київради.
 
Спілкування з громадянами: Активність киян під постами депутата практично відсутня. Лайків, перепостів вкрай мало – й то, здебільшого вони дістаються вітанням з національними, церковними й професійними святами. Запити фоловерів щодо проблем на окрузі в коментарях лишаються без відповіді. Тож, зрештою, ефективність такої сторінки вкрай низька. Є ще одна неприємна особливість, на яку ми звернули увагу.
 
Особливості: Хочеться вірити, що таке інтернет-просування для політиків обрали помічники Баленка, а не він особисто. Так як активність на профілі нульова, складається враження, ніби 10 тисяч підписників залучені сюди штучно. Крім того, кидається в очі невміння SMMників працювати з негативом: за останні 3 місяці більш, ніж під 5 дописами було приховано коментарі від користувачів. Як правило, це найнеуспішніша тактика комунікації в соціальних мережах. По-перше, навіть негатив може бути “хайповим”. По-друге, приховані коментарі все одно продовжують враховуватися в лічильник під постом. Тож, кожен користувач бачить, як щось від нього утримують.
 
Загальне враження: Постинг на сторінці регулярний, це, звісно, плюс. Кількість підписників висока. Але при цьому її ефективність низька. Схоже, пану Ігору час втрутитися в роботу помічників, аби завойовувати реальну, а не “нагнану” аудиторію в FB.

 

Сергій Гусовський

 

Аналіз офіційної сторінки Сергія Гусовського

 

Головні теми: Голова фракції “Самопоміч” у Київській раді має свою головну тему – Музей на Поштовій площі. Останніми місяцями через гостру актуальність цього питання публічна сторінка обранця практично повністю захоплена Поштовою. Що доволі логічно, так як публічна сторінка, як й особиста має прямий вплив на громадську думку. Тим не менш, пан Сергій часто підходплює “хайпові” теми, залишаючись не лише депутатом, а й лідером думки – а це додає величезних бонусів до його особистого бренду.
 
Спілкування з громадянами: Якщо дуже хочеться поспілкуватися хоч з якимось політиком, то вам точно на сторінку Сергія Гусовського. Адже він відповідає на більшість змістовних коментарів під своїми дописами. В тому числі, на негативні, не приховуючи їх від загалу, як деякі колеги. Тож, ефективність публічного профілю Гусовського висока й дійсно має право називатися публічною сторінкою політика.
 
Особливості: Пан Сергій не прив’язаний в своєму контент-плані до вітань зі святами і гідравлічних робіт в Києві. Він часто застосовує відео для звернення до киян. Які набирают від 2 до 20 тисяч переглядів, що вже свідчить про певний рівень їх вірусності і якість підписників сторінки (вони дійсно спостерігають за роботою депутата).
 
Загальне враження: Контент профілю естетичний, відео відзняті професійно, текст написаний нешаблонно, спонукаючи користувачів до дискусій. Головна ціль досягнута.

 

Олександр Омельченко

 

Аналіз офіційної сторінки Олександра Омельченко

 

Головні теми: Схоже, головна мета колишнього очільника столиці, а нині простого смертного депутата – це просування своєї політичної партії в інтернеті. Й за старою пам’яттю – забудова Києва. Наприкінці травня Олександр Омельченко вперше за рік порушив мовчання на своїй публічній сторінці саме через тему детальних планів територій.
 
Спілкування з громадянами: Попри те, що свіжі пости політика набирають близько 40 коментарів, ті лишаються без відповідей. Щоправда, здебільшого це захоплення старими мерськими заслугами пана Олександра. Але й болючі питання щодо законності забудов, наприклад, берегової лінії Микільскої Слобідки, головою фракції “Єдність” не коментуються.
 
Особливості: Професійні фото і тексти – здобуток великого політичного досвіду і перевірених помічників. Попри кілька тисяч зацікавлених в новинах Омельченка користувачів FB, нова інформація з’являється тут вкрай рідко.
 
А історія профілю свідчить: ще пару років тому сторінка називалась не “Олександр Омельченко”, а… “Артем Київський”. Доброзичливі “спеціалісти”, схоже, вирішили піднести Сан Саничу кота в мішку – і замість створення і популяризації нового профайлу, просто викупили вже існуючий з енною кількістю фоловерів.
 
Загальне враження: Рідкий постинг не додає публічному профілю козирів. Можливо, політик в статусі може собі дозволити це. Та навіть за рік, поки тут запала мовчанка, з’явилось чимало нових інструментів для взаємодії, які не гріх використовувати не лише молодим, але й досвідченим депутатам.

 

Алла Шлапак

 

Аналіз офіційної сторінки Алли Шлапак

 

Головні теми: Лідерка фракції “Соціальна справедливість” здебільшого постить про соціальну несправедливість. На сторінці віртуальної громадської приймальні Алли Шлапак (як позиціонується сторінка) – гострі теми міського значення: містобудування, і залізничні сполучення Києва з курортними містам, і вартість проїзду в громадському транпсорті. Зокрема, пані Алла регулярно звітує про зустрічі з киянами на своєму Печерському окрузі.
 
Спілкування з громадянами: Конструктивні коментарі-запити підписників виливаються у депутатські запити політика. Поточні ремонти у мікрорайонах за відповідним округом, прохання про ремонт у школах, звернення щодо законності забудов отримують свої відповіді. Тож, попри відносно невелику кількість читачів профіль є ефективним.
 
Особливості: SMM-ники депутатки навіть створюють картинки з її цитатами, і це щонайменше виглядає просто не якісним контентом, а когось може наштовхнути й на думки про манію величі. До того ж, іноді в день на сторінці з’являється 4 пости. Багацько для стрічки середньостатистичного користувача, підписаного на новини громадської приймальні. Тим більше, за голосуванням лайками, дописи пані Алли здебільшого не надто корисні.
 
Загальне враження: Робота кипить. Але досі стратегія виглядає неузгодженою, контент недопрацьованим. Та, принаймні, модератори сторінки (чи, можливо, навіть сама Шлапак) реагують на запити киян.

 


Вадим Іванченко

 

Аналіз офіційної сторінки Вадима Іванченко

 

Головні теми: Звіти за роботу у Київраді і опікування рідним округом. Чудові теми. Якби пан Вадим та його помічники про них писали частіше, ніж 3 рази на рік. Наразі постів на створеному ще в минулому році публічному профілі не більше десятка. А от підписників майже 3000. Цікаво, звідки?;)
 
Спілкування з громадянами: Відсутнє. Коментарі громадян теж.
 
Особливості: Помітні спроби вести офіційну сторінку. Але щось пішло не так. Бо зрештою, вона просто пуста.
 
Загальне враження: Ніби приходиш в магазин, куди стоїть чимала черга. Тільки на полицях два батони (не золоті) й банка консерв.

 

Олесь Маляревич

 

Аналіз офіційної сторінки Олеся Маляревича

 

Головні теми: Пану Олесю дістався чи не найпроблемніший округ Києва, включаючи Русанівку і Гідропарк. Та влітку всі пов’язані гарячі (буквально) теми неабиякі актуальні – пляжі, благоустрій набережних, парки… Народний обранець активно звітує про свою роботу за цими напрямками, а також підхоплює популярні в мережі теми. Та не забуває про Музей на Поштовій і навіть про проблему курортних чартерів.
 
Спілкування з громадянами: Політик оперативно і конструктивно відповідає на переважну більшість запитів виборців. Причому, по тону відповідей складається враження, що робить він це особисто.
 
Особливості: Красиві фото, якісні тексти, добродушний тон відповідей безумовно створюють позитивний імідж пана Олеся в Facebook. Різнобічність тем залучають велику кількість киян – не лише округу Маляревича. Ще одна велика особливість – на сторінці підключена можливість оцінки і відгуку про депутата (а більшість політиків просто бояться користуватись цією функцією). До речі, оцінку від підписників Олесь Маляревич отримує доволі високу – 4.6/5.
 
Загальне враження: Хай тут теж фігурує проблема відсутності будь-якої контент-стратегії, однак, профіль регулярно оновлюється та залишається корисним для киян. Тобто своєї комунікаційної мети досягає.

 

Ольга Балицька

 

Аналіз офіційної сторінки Ольги Балицької

 

Головні теми: Публічний профіль пані Ольги – про озеленення, будівництво, “будинки-монстри” і особисті прийоми виборців. Вона публікує фото із засідань Київради і профільних комітетів. Свої пости часто підкріплює відповідними документами – порядками денними, постановами, депутатськими запитами.
 
Спілкування з громадянами: Хоч іноді в коментарях і з’являються цілком чітко сформульовані питання до депутатки, жодних відповідей від імені сторінки немає. Натомість громадянам, які просять про особистий прийом, свої контакти лишає помічник пані Ольги, що вже поліпшує ефективність профілю.
 
Особливості: І тут відслідковується тенденція відсутності загального плану по розвитку політичного бренду. Профіль не запам’ятовується, а відтак зі скрипом  охоплює нових потенційних виборців.
 
Загальне враження: Загалом “віртуальна приймальня” Ольги Балицької доволі інформативна щодо її діяльності. Та все ж дрібка комунікації позитивно могла б вплинути на її імідж.

 

Олексій Окопний

 

Аналіз офіційної сторінки Олексія Окопного

 

Головні теми: Громадська приймальня, яку презентує публічний профіль Олексія Окопного, повністю присвячена його округу на Виноградарі. Йдеться в ній про благоустрій району, проблемні точки, зустрічі з електоратом.
 
Спілкування з громадянами: Помічники пана Олексія (чи то сам пан Олексій) не залишають без відповіді жоден коментар, який безпосередньо стосується роботи депутата. Тут і роз’яснення щодо бюджету, витраченого на благоустрій, і плани на майбутнє, і збір реакцій киян на нові ініціативи.
 
Особливості: Зворотній зв’язок заохочує підписників до спілкування. Так як даний профіль – гіперлокальний (обмежений проблемами одного округу), то отримує достатньо високу підтримку саме від місцевих жителів.
 
Загальне враження: Рішення обмежитись у віртуальній громадській приймальні цільовими питаннями виборців – успішне і ефективне. Хай тут немає кількох тисяч підписників і роздумів на тему всіх подій в країні, та саме конструктивність робить Олексія Окопного популярним серед цільової аудиторії.

 

Володимир Гончаров

 

Аналіз офіційної сторінки Володимира Гончарова

 

Головні теми: Пан Володимир активно розповідає про власну діяльність в своєму окрузі на Осокорках. Точкова допомога виборцям, ремонти доріг, шкіл, дитячих садків, зустрічі з місцевими жителями. Район спальний, тож густонаселений і, вочевидь, роботи там дійсно багацько.
 
Спілкування з громадянами: Немає коментарів – немає спілкування.
 
Особливості: Головна проблема Володимира Гончарова в тому, що він і його помічники намагаються підтримувати водночас 3 (!) сторінки на Facebook. Інші дві сторінки оформлені в якості особистих профілів. Однак на всіх трьох – особистих і публічному – суцільно однаковий контент. Загалом 2 особисті сторінки пояснюються з точки зору “запаски”, яка має слугувати, якщо людину тимчасово блокують. Та ефективність розкрутки це значно знижує.
 
Загальне враження: Контент цікавий і корисний. Певно, якби сторінка активніше використовувалася в якості віртуальної приймальні і містила хоч частку оригінальної інформації, а не дублювала з особистих профілів, то й реакцій громадян було б більше.

 

Петро Кузик

 

Аналіз офіційної сторінки Петра Кузика

 

Головні теми: Профіль кінотеатру? Та ні, це сторінка Петра Кузика. Втім, часті пости з афішами у кінотеатрі під відкритим небом в окрузі обранця складають інше враження. З іншого боку, проект підтримує саме він, тож, такі анонси доцільні. Серед іншого, пан Кузик говорить про життя рідного округу, подорожчання проїзду в громадському транспорті і ділиться посиланнями на ефіри за своєї участі.
 
Спілкування з громадянами: Відповідає (хай і вкрай рідко) політик своїм підписникам зі своєї особистої сторінки. Та нагальні питання в коментарях практично не звучать. Або в Троєщини скінчилася проблеми, або профіль не досягає цільової аудиторії.
 
Особливості: “Фірмовий стиль” у ФБ-приймальні відсутній. Глобальна стратегія, яка могла б приваблювати нових виборців принаймні якісним контентом також.
 
Загальне враження: Активність депутата помітна з його “окружних звітів”. Дійсно, головне не словом, а ділом. Однак, якісне просування в соцмережах Петру Кузику точно б не завадила.

 


Основні тенденції на публічних сторінках столичних депутатів свідчать про те, що їх помічники не надто професійно опанували майстерність грамотного політичного SMM.
 
Більш-менш помилки типові:

  • відсутність чіткої комунікаційної стратегії в соцмережах;
  • відсутність контент-плану публікацій;
  • надто типовий або нецікаво поданий контент;
  • нерегулярний постинг, який знижує зацікавленість підписників;
  • спроби “сірих”/“чорних” методів розкрутки, що при низькій популярності сторінки лише опускає її на ще глибше дно.

 
Найкраще, що охочі мати гідну репутацію у соціальних мережах можуть зробити просто зараз:

  • винайняти діджитал-спеціалістів, які спеціалізують на просуванні політиків в інтернеті;
  • почистити свою сторінку від ботів;
  • працювати з негативом, а не приховувати його;
  • запустити рекламні кампанії для підвищення популярності у своїх потенційних підписників, а не в ботоферм.

 

Спеціалісти компанії Asper Consultants не перший рік створюють масштабні стратегії просування для політичних партій і депутатів. Ми завжди раді проконсультувати – і створити дійсно неповторний діджитал-стиль.

 
Автори:
Керівник аналітичного відділу Asper Consultants, Катерина Зінов’єва
Маркетолог Asper Consultants, Олена Кривов’яз

 
Читайте блог Asper Consultants в Telegram