fbpx

Головна | Блог | ЯК АГІТУЮТЬ КАНДИДАТИ В ПРЕЗИДЕНТИ В FACEBOOK

11 Березня 2019
ЯК АГІТУЮТЬ КАНДИДАТИ В ПРЕЗИДЕНТИ В FACEBOOK

За три тижні до виборів спеціалісти компанії Asper Consultants продовжують моніторити Facebook-сторінки основних кандидатів в президенти України.

Які стратегії обирають digital-маркетологи і SMM-ники? Які слабкі і сильні сторони у передвиборчих кампаній кандидатів в соціальних мережах?

 

ЗАМІСТЬ СТРІЧОК

2004 рік окрім Помаранчевої революції, а точніше разом з нею приніс в політичні технології чимало нового. Зокрема, це стосується і способів агітації. Тоді в моду увійшли помаранчеві (а трохи згодом і біло-блакитні) стрічки.

 

Часи змінюються і, передбачувано, світ віртуалізується. В тому числі і стрічки на підтримку кандидатів теж пішли в он-лайн.

 

В сучасну еру технологій замість стрічок електорат зазначає свою прихильність до кандидата за допомогою фото профілю в Facebook.

 

Одним з перших застосував цей інструмент Володимир Зеленський. За допомогою додатку Facebook він запропонував своїм прихильникам додати на свої фото напис «Зе! Команда». Буквально тижнем пізніше «прокинулись» і в штабі чинного президента Петра Порошенка, запустивши напис для фото «Україні потрібен Порох».

 

Хоча, звісно, це не перше використання даної технології – вона активно ширилась світом після нападу в Парижі терористів на редакцію журналу «Шарлі Ебдо». В Україні написи використовували на підтримку Олега Сенцова, захоплених в полон росіянами українських моряків і Уляна Супрун.

 

Насправді кейс із використанням написів на профільних фотах в соціальних мережах обов`язково рано чи пізно зацікавить соціальних психологів як феномен добровільного поділу на групи за ідейністю. Іншими словами, у цьому світі вже неможливо залишатись поза політикою чи актуальними новинами.

 

ВІДЕОБУМ

Чимало уваги політики стали приділяти відео-контенту на своїх сторінках.

 

Найбільше цю тенденцію можна відстежити на офіційній сторінці Юлії Тимошенко. Нині 85% її контенту складають саме відео — від вітань з першим днем весни до документування всеукраїнського туру політика.

 

Маркетологи Тимошенко найактивніше з-посеред всіх кандидатів використовують функцію Facebook Live – живих відео або ж прем`єр, які зазначені як «Записані наживо». Ця опція на противагу звичайному завантаженню відео дає можливість сповіщати всіх підписників про вихід в Live, тим самим залучаючи більше потенційної аудиторії.

 

Інструмент цікавий, але традиційно є одне але. Довгі, тим паче, годинні і тригодинні відео — не формат Facebook.

 

Схоже, про це добре знають digital-менеджери Петра Порошенка. Тому використовують короткі відео. Останнім часом на них ще почали додавати, окрім лого, написи з головною тезою виступу кандидата. Це логічний крок з огляду на те, що більшість відео ФБ-глядачі починають переглядати без звуку.

 

 

До речі, цей прийом підхопили вже маркетологи Анатолія Гриценка.

 

ПРОФІЛЬ ЧИ СТОРІНКА?

Один з парадоксів виборів-2019 для українського сегменту Facebook – це кампанія Володимира Зеленського. Маючи доволі молоду аудиторію, кандидат також активно просуває свої ідеї через Instagram.

 

А от цікаве спостереження з ФБ — особистий профіль актора-політика зараз має більше прихильників, ніж його офіційна сторінка «Команда Зеленського». Хоча разом з тим «лайків» збирає більше саме сторінка. Це може свідчити або ж про наявність серед прихильників ЗЕ! ботів, або ж про те, що левова доля підписників особистої сторінки Зеленського не бачать його пости в своїй стрічці. Це часто трапляється через алгоритм Facebook, за яким ми майже не бачимо дописів від тих, кому рідко ставимо «лайки».

 

До речі, на молоду аудиторію спробували націлитись і SMM-ники Порошенка. Днями на його офіційній сторінці з’явився отакий «інстаграмний» допис з яскравими галочками. Популярний прийом в сфері продажів послуг і товарів, але трохи недоречний для політиків.

 

Нагадаємо, минулого разу ми розглядали «сірі» і «чорні» методи просування кандидатів в президенти в Facebook.