fbpx

Головна | Блог | Як політику вести свої соцмережі, щоб стати Обамою або Трюдо

Інтрнет просування для політиків - кейс від Asper Consultants
6 Липня 2018
Як політику вести свої соцмережі, щоб стати Обамою або Трюдо

Битва за виборців крізь екрани телевізорів, бордів вздовж доріг впевнено поширилася на інтернет-простори. Сьогодні вже мало бути політиком, в якого красива біографія. В еру клікової свідомості важливо достукатися до електорату через комп’ютери, планшети, смартфони.
Водночас, зважаючи на формування в Україні громадянського суспільства, і сам виборець стає дедалі вимогливішим. Листівки на національні свята більше не гріють йому душу. Він жадає прямого спілкування. Він жадає бачити роботу свого представника у владі. Тож, немає способу краще для цього, ніж комунікація в соцмережах.

YES, WE (S)CAN

 
Барак Обама став рекордсменом в багатьох напрямках. А досягти цих висот екс-президенту США допомогли… соціальні мережі.

Його акаунт – один з найпопулярніших у світі на платформі Twitter. Він залишає позаду Далай-ламу, Білла Гейтса, Шакіру і Брітні Спірс, але поступається… поп-зірці Леді Гага.

 

Диджитал стратегія Обами

 

До речі, саме завдяки Twitter у 2012 році аналітики спрогнозували перемогу діяча у виборах, підрахувавши кількість хештегів та геолокацій американських користувачів у день голосування.

 

Втім, штаб Обами першопроходець практично в усьому, що стосується політичного діджитал-піару. Наприклад, ще у 2008-ому діджитал директор (так, така професія існує) передвиборчого штабу майбутнього президента зробив ставку на максимальне покриття аудиторії. Для поширення реклами було обрано одразу кілька методів:
 

  • email-розсилки;
  • sms-розсилки;
  • таргетована реклама в інтернеті;
  • запуск власної соцмережі.

 
Останній пункт дозволив американцям не лише слухати Обаму, але й бути почутими ним.
 
Але загалом, у даному випадку було важливо не лише де, а й як. Вся маркетингова стратегія Барака Обами – це кейс навіть для розкручених політиків і досвідчених піарників.
 
Вірусні ролики, пости, фото демонстрували одну важливу річ, до якої найдужче бояться вдаватися на пострадянському просторі: політик – це людина. Яка любить свою родину, дбає про свою країну, але яка, перш за все, здатна на велику самоіронію й добродушний гумор.
 
Він не боявся ходити на комічні вечірні шоу, обмінюватися гострими жартами з опонентами (варто лише згадати “Собаку Ромні”, “Обама собаку з’їв”), продавати через свої соцмережі благодійні вечері з Джорджем Клуні, стрімити свої публічні виступи в Facebook і Twitter.

 

КАНДИДАТ НОМЕР ДВА

 
Попри перемогу на виборах Барака Обами, діджитал-стратегія Мітта Ромні, його головного опонента, теж залишається важливим уроком.
 
Тут штабні маркетологи робили ставку не на кількість, а на якість підписників. Головною ціллю інтернет-кампанії було не просто поширення інформації, а залучення користувачів.
 
Головний урок Ромні: покажіть їм, що вони здатні на щось впливати.

 

Диджитал стратегія Мітті Ромні

 

Класичний приклад цієї тези – підтримка політиком реформи охорони здоров’я у США. Напередодні голосування за неї він закликав своїх підписників поширювати на всіх платформах свої історії про необхідність змін у цій сфері із відповідним хештегом. Такий крок дозволив Мітту Ромні залучити 27% своєї інтернет-аудиторії. В той самий час, як аналогічні пости Барака Обами залучали лише 1.5% його фоловерів.
 
Порівнюючи маркетингові стратегії Ромні і Обами, перший видається дорослим дядечком, який відносно недавно дізнався, що окрім 3G існує ще й LTE. В той час, як екс-президент завжди залишався (й залишається) в тренді.
 
Тож, сучасність – ще одна головна запорука успіху на політичному полі бою.

 

БУЛЬДОЗЕР ТРАМПА

 
Схоже, що для ведення своїх соціальних медіа Дональд Трамп клонував себе. Або ж дійсно смартфон з рук. Адже відтворити його неповторний стиль та ще задача.
 
Ключова “родзинка” Трампа – в республіканській агресивності постів. Чим категоричніша та жорсткіша його заява, тим віруснішою вона стає.

 

Диджитал стратегія Трампа

 

Однак, звісно, справа не лише в цьому. Дональд Трамп – бульдозер в усьому, що стосується бізнесу і політики. От і в діджитал-піарі він вирішив мало не катком проїхатись по електорату, витративши на свою інтернет-кампанію… 50 мільйонів доларів!
 
В той самий час, Хіларі Клінтон виклала за свій діджитал 15 мільйонів доларів. І хай відрив був незначним, але таки програла Трампу.
 
Ось іще один висновок – реклами (якісної) не буває забагато, тим більше, якщо ви маєте достатньо харизми, аби вона ставала вірусною.

 

ШКАРПЕТКИ ЗАМІСТЬ КРЕАТИВІВ

 
Цікаву стратегію обрали піарники канадського прем`єр-міністра Джастіна Трюдо.
 
Загалом найнепопулярніші дописи на офіційній сторінці політика в Facebook набирають від 1200 лайків, а від 10 000 в Instagram. Середня ж кількість вподобань у Трюдо – 6 000 у FB, а 40 000 в Insta. При цьому, нічого суттєво оригінального соцмережі прем’єра не містять.
 
В чому ж його діджитал-секрет?

 

Шкарпетки як PR хід - Трюдо

 

Справа у тому, що попри деяку стандартизацію, всі сторінки Трюдо витримані в абсолютно єдиному офіційному стилі. А на вірусність працюють його особисті «фішки»: обійми з пасажирами в громадському транспорті, благодійний стриптиз і шкарпетки з котиками.
 
Сам політик і його маркетологи зрозуміли та зуміли використати важливу істину: фішки на грані фолу розкручують політика в інтернеті краще за таргетовану рекламу, та вони мають повністю відповідати його образу.

 

ГРА ПОЗА ПРАВИЛАМИ

 
Іноді спокусу грати не за правилами мають і найкращі діджитал-стратеги.
 
Наприклад, ідея створення ботоферм походить не від України та не від російського Ольгино. Боти – повноцінний маркетинговий інструмент, який ще більше 10 років тому почали використовувати комерційні компанії для створення позитивних відгуків про свою продукцію і послуги.
 
Наймасштабніший випадок використання цього чорного методу просування помічений під час останніх президентських виборів в Америці. Що спровокувало масштабні зміни в політиці Facebook (ми вже писали про це раніше).
 
Чи допустимі чорні і сірі прийоми для позиціювання політика в інтернеті? Звісно, з етичної точки зору, ні. Та й на особистому бренді нечесне просування може назавжди залишити відповідне тавро.

 

УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД

 
Українські політики та діджитал-піар досі «на Ви». Вони намагаються підхоплювати тренди, наймають дорогих фотографів і відеостудії. Та до західного рівня ще постити й постити.

 

Соцмережі українських політиків

 

Можна виокремити одразу кілька аспектів, через які політичний SMM в Україні виглядає сумно:
 

  • політики доручають вести соцмережі своїм прес-секретарям, які можуть знатися на текстах, але не знаються на діджиталі;
  • політики не розкручують свої соцмережі: вони не спілкуються із своїми підписниками, постять лише на честь свят та/або видають шаблонні прес-релізи;
  • не існує єдиної стратегії із роботи над соціальними профілями – за прикладом всіх згаданих діячів контент може бути будь-яким, з будь-якою подачею, але це не має вибиватися із загальної концепції.

 

ЯК УКРАЇНСЬКИМ ПОЛІТИКАМ ПРАЦЮВАТИ З СОЦМЕРЕЖАМИ?

 
Ідеальний вихід для створення яскравого образу політика в соцмережах, який залучатиме нові аудиторії – це доручити роботу професіоналам.

 

Asper Consultants - інтернет просування для політиків

 

Компанія Asper Consultants надає цілий пакет послуг тим, кому не байдуже їх «соціальне обличчя»:
 

  • Створення індивідуальної діджитал-стратегії, яка відповідає образу політика
  • Розробка контент-плану
  • Написання аналітичних матеріалів для ЗМІ, ведення авторського блогу, створення унікального якісного контенту
  • Робота із соціальними мережами із застосуванням найновітніших інструментів
  • Створення і просування влогів, проведення семінарів, відеоконференцій
  • Розробка та організація PR кампаній
  • Моніторинг ЗМІ, соціальних мереж, чітка аналітика, експертні висновки

 

Чому ми?

 

Asper Consultants – це команда професіоналів, для яких немає нічого неможливого. Ми шукаємо нові способи доносити інформацію до аудиторій, знаємося на актуальньних трендах і завжди тримаємо руку на пульсі політичного і громадського життя.
 
Успіх нашого клієнта – це і наш успіх, тому ми як ніхто націлені на якісний результат. Крім того, ми гарантуємо конфіденційність отриманої від клієнта інформації.

 

Звертайтеся зараз:
 
+380675863527
 
info@aspergr.com.ua

 

Автори: маркетолог Asper Consultants, Олена Кривов’яз

керівник аналітичного відділу Asper Consultants, Катерина Зінов’єва
 
Читайте блог Asper Consultants в Telegram